1960, a village in the south of France. A gang of boys, aged 7 to 14 and led by intrepid Lebrac, is at war with the kids of the neighboring village, their sworn enemies. A merciless war that has lasted generations. They fight for honor and loyalty. When it comes to winning, any means are good - even, if necessary, fighting as naked as a worm or accepting the help offered by Lanterne - a girl! The gang's new recruit, she's full of panache and ingenuosity. But it's not easy to be an army of little men without getting caught by Mom and Dad. When, after the battle, you go home, your clothes torn to rags and missing buttons, it's better to keep a low profile...