Ecureuils is the place where they forget words, time, their keys, native language, their lover's birthday. Ecureuils is the place where they remember their first kiss, the phases of the moon, the Twelve Apostles. Ecureuils is the place where Claire and Philippe love each other. Before becoming lost in the dark forest where nothing can be recalled, this is the place where Claire gives Philippe an infinitely precious gift: her memory.