An achingly reflective road movie, tracing a young Turkish woman’s voyage to find her Kurdish lover, who has left to take up the fight of his people. Sumru, an ethnomusicologist armed with a tape recorder, decides to find and record the elegies, or testimonies, of Kurdish survivors of Turkish atrocities. These are eloquently delivered, mostly by women whose men have been killed — often right before their eyes. But the underlying reason for Sumru’s trip is to find the man who claimed her heart.