Rome brings to mind ancient palaces full of charm. But tourists don’t go to where Diego lives even by accident. He was born in one of those blue-collar neighbourhoods on the margins of the city. He works for a construction company. He’s chosen bricks. He’s chosen Cinzia because they grew up together on the same floor. Cinzia has only had one alternative since she was a little girl: get married, have kids, look after the house. This step, which should be a private matter, isn’t in a place like this where everybody knows everything, even about the lives of others. But something out of the ordinary has to happen some time. Viola, the boss’s granddaughter, needs her home restoring and Diego, given his circumstances, steps up for the job. Viola belongs to another world; she lives in the historic centre, her life full of bars and openings, miles away from the suburbs and the building site. A kiss and all that distance between Viola and Diego melts in an instant.