The two young brothers Alessandro and Pietro loose their mother and their father sells everything to buy them two beautiful foals. Thanks to the teachings of an old farmer, they will become adult: Alessandro wil leave the homeland and Pietro will stay and become a farmer. To realize their dreams they will risk their lives, and will be saved only helping each other.