Captain Vinciguerra leads a handful of soldier during a mission in the Balkan area to capture a war criminal absconding since the end of the Yugoslav war. Even more surprising, the captain must head the mission side by side with his worst enemy: his son, an earnest pacifist. Adventurously living together – between bear eaters and games of Risk, out-of-control tanks, revolutionary dreams and a down-in-the-dumps Che Guevara – father and son will face their private war.