Although frail of heart and dim of eyesight, his mind is fine – so George easily outwits his offspring, leaving them behind to embark upon a personal journey, with many unexpected twists and turns. Although the film is lively and humorous, death is also a constant companion, in the form of three ghostly apparitions from his past. They seem to have come to claim him, possibly as punishment for the moments of great failure of his life.