Rebecca, a young girl haunted by her father’s suicide, begins her junior year at an élite girls boarding school, hoping for a fresh start. From the outset, her friendship with sunny, innocent Lucy is shattered by the arrival of Ernessa, a mysterious, dark and beautiful girl from Europe. As Ernessa consumes more and more of Lucy’s attention, the latter’s healthy young body grows pale, thin and weak – as if being drained of life itself. Her friendship with Lucy slipping away, Rebecca develops a crush on her handsome English professor, Mr. Davies, who is teaching a course on supernatural fiction.