A deserted pond. Two lonely children fall under the spell of this wild place that, little by little, draws them closer to each other and gives them the strength to cope with life. Seen through their eyes, and through their imaginations, the pond becomes a secret kingdom, both marvellous and frightening, thronging with creatures born from dreams or nightmares. The children experience an initiation, brief and intense, from which they will emerge transformed.