Alberto is a young film critic with a passion for the “geography of the cinema.” Angelina is a young foreign photographer who has recently arrived in Rome. Alberto has decided to write a book halfway between a tourist guide and the historiographic reconstruction of the places in Rome where sequences of famous films were shot. Angelina takes pictures of Alberto’s location scouts and interviews. The result is evidence of how cinema has been the true, great chronicler of life in Rome – having portrayed the occupied city during the Nazi-fascist era, its post-war renaissance, its reconstruction, the economic boom and construction speculation.