Seventeen-year-old Lucie lives with her father, Hugo, in a plant nursery in the south of France. Their work keeps them in touch with nature on a daily basis; it absorbs them and makes up for the absence of Lucie's mother, who left a year earlier and hasn't been heard from since. This absence reinforces the bond - tender and suffocating, reassuring and dangerous - between father and daughter. But one day, Lucie's mother returns, provoking Hugo's jealousy and uncontrollable anger.