Palestinian testimonies collected after the second Intifada revealed a harsh daily life reality that, for Israelis, had always belonged to the “others” - the Palestinians, and hence, were denied. A few years later, trespassing what was a real taboo, Israeli officers who served during the Intifada as well as Palestinian civilians gave an account of their memories. Collective memories of violence, of suffering, of humiliation.