The best way to escape your persecutors without trace is to walk backwards over your own footsteps. That was the belief of François Augiéras, who painted every inch of the walls of a military bunker in the desert and let it sink into the sand so that no-one would find it till the 21st Century. But who is Augiéras? A legionnaire, painter, writer, gangster, saint, thief, devil, or a little bit of them all?