Dean, sensitive and intelligent, lives with his mum on an estate out of town. They're very close and she's doing everything she can to ensure that he doesn't end up like the other kids on the estate. But when Dean's friend Charlie-boy, is released from his latest spell inside, it's not long before the two of them are in trouble again. Dean is arrested for being in a stolen car, and is given two months in a young offenders institute.