Not so long ago, Martin was a gifted mathematician with a career and a steady girlfriend. But after a spell in psychiatric care, he is released with no job and no way of supporting himself, labelled as mentally ill. Viktor is a young Ukrainian boy recently orphaned following his mother's OD. When the two meet, Martin takes Victor under his wing, and fleeing the city, they escape to a forest where they manage to build a hut robust enough to live in. Though not easy, their back-to-nature subsistence life is idyllic by comparison to what they have left behind, and the pair become firm friends. Martin even meets a sympathetic young woman, Lena, who he encourages to live in a more idealistic way. But just as Martin has started to find happiness, harsh reality intervenes.