Jed (19) walks out on his former life, without destination, without explanation, and gets on a train. He ends up by happenstance in a small eastern town where he soon comes face to face with the daily rigors of independent life. Coping becomes a challenge for him almost to the point of being an obsession. Of all the people in town, Jed seems to constantly run across the prickly and quick-witted Lulu (17). Gradually, without either of them admitting it, their relationship changes from bickering, picking on each other and a battle of wills to friendship, and as can happen, finally to love.