Nowadays. The day before his retirement Judge Saracini under the threat of a gun receives an envelope with an old 8mm film. The film shows the cold blooded killing of five men and the abduction of another. It is previously unknown footage of the kidnapping of the President of the Italian Christian Democratic party Aldo Moro and the brutal murder of his escort in Rome on March 16th, 1978.