The story opens when retired bank manager Emilio is sent by his son to an old people’s home. There he will get to know the pragmatic Miguel, with whom he develops a sincere yet turbulent friendship, and many other old people, whose families only come to visit them at Christmas. When Emilio experiences the first symptoms of Alzheimer’s disease, Miguel helps him to hide them so they don’t send him to the dreaded floor for “the assisted”. Throughout this adventure, they will have to face up to the inexorable passage of time.