A young German travels through a country in Africa. He meets an old fisherman near a river, who takes him deep into the wilderness in his wooden boat. The next morning he finds himself alone in the middle of an endless delta. Here his intimate battle with death, his fears and perceptions of the outside world begins. After days of drifting through the wilderness, he arrives in a very isolated village, far away from civilization. But his odyssey is not over yet. His continuous loss of control leads him further into a world far beyond his own comprehension.