Split into four parts plus an epilogue, the movie traces the evolution of various Spanish communist militants, from the Spanish post-war period to the present day: the resistance, prison, abandonment of Marxism-Leninism, the arrival of democracy... The common thread between the parts are two communist leaders, Álvaro Bolívar and Daniel Duarte.