Paris,1910. Emile, a shy movie projectionist, and Raoul, a colorful inventor, find themselves embarked on the hunt for a monster terrorizing citizens. They join forces with Lucille, the big-hearted star of the Rare Bird cabaret, an eccentric scientist and his irascible monkey to save the monster, who turns out to be an oversized but harmless flea, from the city's ruthlessly ambitious police chief.