Ten-year-old Lukas's life is torn apart when his mother is killed during the Turkish invasion in Cyprus. Twenty-six years later he lives a hermit's life in the divided Nicosia, haunted by memories of the past. Like Lukas, Phoebe is a child of the war, but unlike him she refuses to dwell on painful memories. Instead, she lives for the present, working as a smuggler, trading goods with Greeks and Turks on both sides of the border.