Nazi Berlin, 1938. Comedian, womanizer and cabaret actor Hans Zeisig always cracks up his audiences with his Stalin-Hitler show, performed with his close friend and acting partner Siegfried Meyer, a Jew. Hans plays the Russian dictator, Siegfried the Fuhrer. With the political atmosphere changing, Meyer soon joins the Resistance. A few years later, the politically uninterested Hans has to flee, after having given shelter to Siegfried';s beautiful Communist comrade Frida one night. Convinced he';s headed to Hollywood, he lands instead in Moscow, at the infamous Hotel Lux. There, in the legendary “lost paradise” of the Comintern, surrounded by spies and informers, true Communists, fanatics and impostors, because of a secret service error, Hans lands the role of his life – as Stalin’s personal astrologer. Encouraged by the dictator';s support and swept up in the events, he quickly realizes, however, that he';s jumped from the frying pan into the fire: hidden microphones are recording his every word and Stalin starts playing a dangerous game with Hans. A life and death adventure begins.