Brothers Xavier and Jacques, aged eleven and seven, are inseparable, bound closely to one another through a violent family environment. They live in the countryside in a land full of gorges, plateaus and vast expanses that offer the thrill of freedom and the primitive pleasure of a poetic relationship with nature. It’s the eve of holidays and summer looks promising. Then they accidentally learn that the next back to school will separate them: Jacques will be sent away to a special institute. This is their last summer...before everything changes for good.