Les Adoptés is the story of a family. A family of women often tossed about by life, but who have managed with time to ride out the storms. Men have little place in the women's lives and it's therefore quite natural that when one of the women falls in love, things come asunder. The family equilibrium has to be redefined and everyone strives to do so as best they can. But fate allows them to barely catch their breath before imposing another reality. The family must then learn everything anew. The mechanics of adoption must once again be put into action, obliging each person to change places.