Sir Thomas Fairfax, though aristocratic by birth, commanded the Parliamentary armies during the English Civil Wars. In the aftermath of years of bloodshed and chaos, Fairfax found himself increasingly stranded between his loyalty to the revolutionary cause of his comrade Oliver Cromwell and the loyalty he owed to his wife Lady Anne and their shared class. Cromwell's determination to change the face of English society led directly to the Execution of King Charles I - an act of treachery that Fairfax was unable to condone.