Based on a true story, Sergeant Peter King of the Army Dental Corps, too old to fight, and Private Leslie Cuthbertson, a trainee dental mechanic in the Corps, are thrown together by their passionate desire to see active service. Armed with just two revolvers and a dozen grenades, King persuades Cuthbertson to join him on a mission to occupied France.