Life isn't always gay for Solweig, a checker in a supermarket. But she smiles through it all, despite the often unpleasant remarks made by clients and her cantankerous boss. Perhaps she copes by keeping a secret blog, in which she opens up, with humor, about her difficult daily life. One evening, in the snow, she crosses paths with Charles. The young man immediately falls in love with her, without realizing that they are not from the same world. But if a simple blog can change the lives of thousands of clerks, can't we be allowed to believe in a fairytale?