Germany, 1944. The forests of the Ardennes. A platoon of battle weary German soldiers, forced into confusion and retreat by advancing Allied forces, take refuge in an isolated Siegfried Line bunker. As night falls and a rainstorm begins to blow, the exhausted soldiers huddle in the concrete shelter trapped by the advancing GIs.