What does the world look like through the eyes of a cat? Tibbe, junior journalist at the local newspaper The Killendoorn Times, is about to find out. Unfortunately for Tibbe, his ability to uncover the truth through investigative reporting does not come easily. While Tibbe racks his brains to find a subject for a good story, he meets the extraordinary Miss Minoes. She claims she used to be a cat and indeed behaves like one: she purrs, she rubs her face against other people’s faces, she loves to sleep in a box, and she communicates with cats.