After a helicopter crash in a remote Canadian lake, Sean Campbell, an oil company troubleshooter, is called in to help retrieve a unique drill head. When he arrives with his ten years old son Mac, a local Indian guide, Custer, mentions a legendary creature that supposedly lives in the lake. Mac is intrigued and goes in search of it.