Based on the legendary Spanish stories about Rodrigo De Vivar - better known as El Cid - and his adventures, troubles and love for the beautiful Gemina. The story of a great hero, in the age of feudal lords, princes without scruples, and invaders lying in wait. An age when half the world served as the battlefield between Christianity and Islam.