Gabriel and Me tells the story of a young Geordie boy who dreams of becoming an angel. Eleven year old Jimmy Spud (Sean Landless) is an unusual boy who isn’t interested in boyish obsessions like football, girls and computer games. Jimmy’s main passion is pondering the meaning of life and solving the mysteries of the universe.