A colonel from Trieste from the Blue Helmets division is found dead on the beach at Vruia, beside a young Croat girl of 15 (Mathilde). The bullet which killed him came from a Beretta 9 calibre (the arm used by the Italian soldiers in the UN contingent) and the young girl is immediately accused of being guilty of the crime. But a Croatian journalist, who's a former psychologist, reconstructs the tormented and moving story of Mathilde and her son Miso, whom she had with a very dangerous Serbian war criminal Paradic, to eventually discover how the paths of the criminal and the Colonel from Trieste became crossed.