Everybody knows that Ruben is Jewish, homosexual, half-Finnish, half-French, a postman, wayward son, rude brother, lousy lover, dubious killer, and thief despite himself... And yet Ruben is incapable of knowing who he is. At a major turning point in his life, when the Red Sea waves part before him, Ruben hesitates: must he follow his people or his heart?