Tal is a young Frenchwoman who has settled in Jerusalem with her family. Seventeen years old, she has reached the age of the "first time": the first love, first cigarette, first piercing. And the first bombing. After the explosion of a kamikaze in a café in her neighborhood, she writes a letter to an imaginary Palestinian, in which she expresses her questions and her refusal to accept that only hatred can reign between Israelis and Palestinians. She slips the letter into a bottle that she gives to her brother to throw into the sea, near Gaza, where he is carrying out his military service. A few weeks later, Tal receives a response from a mysterious "Gazaman."