Thirty-year-old Libor is the father of two children, a former teacher, now a senior bank executive whose company went bankrupt because fraud by the managers was uncovered. The investigators offer to plea bargain in exchange for Libor's coope¬ration, and also suggest what all they know about him. Apparently there is plenty for a prison sentence. Libor takes time to reflect and convinces his wife to go away for a few days. Is he fleeing from justice, or does he merely want to delay the moment of truth, when he tells his wife he will have to go to jail? Or is there something else going on entirely?