Portugal, late sixties. Tomás Palma Bravo, the Dauphin, is the heir to a world in decay. He is the master of the Lagoon, of Maria das Mercês, his barren wife, of Domingos, his black, one-armed manservant, of a mastiff and of an E-type Jaguar, which takes him to Lisbon and to the prostitutes.