David is married, has a daughter, and is about to leave Portugal with his family. But with his grandfather's death, he has to return to his village before he leaves, and to a family he hasn´t seen in a long time. And a journey that was supposed to last the time of a burial, turns out to be a stay of several days. Because there David meets Ana, the wife of his cousin, and lets himself be caught by her disturbed but enchanting woman’s spell...