The life of Mario Verstraete, a young politician with multiple sclerosis who fought to get Belgium’s euthanasia law passed, and was the first patient to be able to take advantage of it. The film centres on a group of friends who all suffer from this terrible disease and support one of their fellow sufferers in his fight for the right to a peaceful death.