Meanwhile, a Swedish engineer is kidnapped in Ethiopia. Hamilton is ordered to investigate the kidnapping and soon discovers an international arms conspiracy at top government levels, as well as plans for a terrorist attack on Swedish soil. His loyalties are tested, but the interest of the nation must come first.