The performance of Shakespeare’s Julius Caesar comes to an end and the performers are rewarded with rapturous applause. The lights go out; the actors leave the stage and return to their cells. They are all inmates of the Roman maximum security prison Rebibbia. One of them comments: ‘Ever since I discovered art this cell has truly become a prison’. Filmmakers Paolo and Vittorio Taviani spent six months following rehearsals for this stage production; their film demonstrates how the universality of Shakespeare’s language helps the actors to understand their roles and immerse themselves in the bard’s interplay of friendship and betrayal, power, dishonesty and violence.