William and Janne aren't your average couple. They grew up together in an isolated rural area, and became sweethearts when they were teenagers. They were left largely to their own devices as kids — Janne's window to the wider world was largely provided by magazines she scavenged from a nearby dump — and their outlook is somewhat skewed, to say the least. Reunited after several years apart, their love seems inextricably bound to the wild landscape where they met, and the special bond they have with nature: the days they spend together in the countryside seem idyllic, as the wind blows gracefully through the reeds as if to welcome them. Yet this idyll hints at dark secrets in their past, events they refuse to speak about. When William's psychologically damaged, perpetually resentful older brother Ruud resurfaces once again, we are reminded that William and Janne aren't exactly living in Eden.