Even as a child, Collette was to experience at first hand the bloody consequences of the conflict in Northern Ireland when her little brother was killed by British security forces. Years later, Collette is herself now a mother and, like the rest of her family, still involved in the Republican cause. When she is arrested for her part in an aborted IRA bomb plot in London, a British secret service officer offers her a choice: lose everything including her little son and go to prison for twenty-five years or return to Belfast to spy on her own family.