A woman joins a couple on a trip to a hunting lodge in the mountains. When evening comes, her friends go the pub in the valley and the woman stays behind with the dog. When the couple does not return the next morning the woman sets out for the village and makes an alarming discovery: an invisible wall, behind which there appears to be no sign of life, now separates her from the rest of the world. Left behind with a dog, a cat and a cow, she must try to survive alone in the forest. She keeps a record of her thoughts, her fears and the hardship she suffers although nobody might ever read her outpourings.