When Ayşe celebrates her wedding almost everyone in her Turkish village believes her to have married Hasan who is just a few years her senior. But in fact, she is sent to Vienna as Hasan’s father Mustafa’s second wife. She arrives in Austria and receives a mixed welcome from her new family. At first, Mustafa’s children, some of whom are older than Ayşe, turn their back on the girl. Only Fatma, Mustafa’s wife of many years who is now dying of cancer, seems genuinely pleased: now she can be assured of a good successor to tend to her husband, to whom she has been a loyal and obedient Muslim wife. A special friendship involves between the two different women but this relationship is soon put to the test when the family has to face a stroke of fate.