When Tom comes crashing into Jessica's life from the boughs of a burning tree, she is both alarmed and intrigued by his dark nature. The woods are Tom's sanctuary from his distressing home life and they become the world where he and Jessica form a bond which is powerful and uncompromising and ultimately self-destructive.