Marilyne and Bruno Caron, originally from northern France and wanting to improve their lifestyle, arrive in a mountain village with their little daughter. The chalet that they've rented from Patrick Castang, a promoter and owner of many houses in the region, is still under construction. Patrick puts them up temporarily in another classier chalet and employs Marilyne as a housekeeper. Considered as friends by the Castang family, Marilyne and Bruno are initially delighted, only to become disillusioned. They must shift several times and feel humiliated by Patrick and his wife, whose arrogantly luxuriant lifestyle makes them envious. Their bitterness, fueled by jealousy, envy and frustration turns into hatred.