Mickey and Joe, two impoverished actors, live in Glasgow. They have serious debts and they can't get any acting work because of their attitude - they want David Mamet plays but they only get offered pantomime. On an impulse they decide to flee the city and get on a plane to Los Angeles - after all their best mate Steve assures them they will find fame, fortune and women.