Gregorio Gamboa is back in Uruguay after leaving years before because of political problems. He returns with his wife and his two adolescent children. They plan to build their house over land that belonged to Gregorio's grandfather, but the family suspect that beneath the terrain there is a huge number of weapons buried by Gregorio during his youth. One day, the father tells his son his secret.